joi, 9 ianuarie 2014

Inaltii executivi Ford sunt rezervati in declaratii despre viitorul uzinei din Craiova, dar spun ca B-MAX este fantastic

xecutivii de top de la Ford sunt rezervati in declaratii atunci cand sunt intrebati de viitorul uzinei de la Craiova si refuza sa spuna care va fi al doilea model care se va alatura lui B-MAX, daca acest lucru se va mai intampla, asa cum a fost anuntat initial. In schimb, ei spun ca uzina din Romania este importanta si ca B-MAX este un produs fantastic, dar chiar si asa nu exista planuri pentru a-l exporta in SUA.



“Ford Craiova produce motoare (1.0 EcoBoost si 1.5 EcoBoost – n.r.) si B-MAX. Nu vorbim acum despre produsele aditionale la care lucram (pentru aceasta uzina – n.r.), dar este o parte foarte importanta a portofoliului nostru”, a declarat Barb Samardzich, director operational al Ford Europe (COO), intr-o discutie cu cativa jurnalisti din Romania, dupaevenimentul de prezentare al noului Mustang la Barcelona, Spania.
Ea a spus ca B-MAX este un succes in Europa si nu sunt planuri concrete pentru a-l exporta in SUA sau alte tari in afara de pietele existente. Aceste declaratii vin in contextul in care productia a fost oprita temporar doua luni in 2013, din cauza cererii sub asteptari.
“Deocamdata nu avem in vizor alte regiuni pentru B-MAX. Cu siguranta este un succes aici in Europa si este un produs fantastic. Ne concentram eforturile spre a tine B-MAX proaspat pentru clientii nostri si poate il vom duce si in alte regiuni”, a explicat Barb Samardzich.
Oricum, este clar ca B-MAX nu va ajunge in SUA, contrar asteptarilor create atunci cand a demarat productia.
Jim Farley, vicepresedinte Ford Motor Company, responsabil de marketing, explica: “Introducem Transit Connect Wagon in SUA si acesta e un lucru nou pentru aceasta piata. Mai avem C-MAX, insa doar versiunea hibrida. Deci nu exista ideea de MAV (Multi Activity Vehicle – n.r.) pentru portofoliul nostru din SUA si nu avem planuri pentru a duce B-MAX in SUA. B-MAX este un motor de crestere al nostru in Europa si este o masina care descurca foarte bine in Sudul acestui continent. Asa ca nu avem noutati de anuntat pentru B-MAX. Va rog doar sa intelegeti ca este un produs important pentru noi si vom continua sa-l sprijinim ca atare”.
Din declaratiile lui Barb Samardzich reiese ca nu doar slaba prezenta a Ford in categoria monovolumelor pe piata din SUA este motivul pentru care B-MAX nu va ajunge sa circule pe strazile americane, ci si pentru masina produsa la Craiova este prea mica.
“In SUA, un lucru pe care l-am vazut din experienta personala, totul presupune mai mult spatiu. Strazile sunt mai late, distantele mai mari, iar in aceste conditii te simti mai confortabil sa conduci un autovehicul de categorie superioara. Deci cred ca, in ceea ce priveste marimea, SUA este cu un numar mai mare decat Europa. Daca in Europa si multe alte tari din lume masinile se cam opresc la clasa C, in SUA incep sa devina interesante de la clasa C in sus, de la Focus. Sigur ca vindem Fiesta acolo, dar volumele serioase de vanzari le facem de la Focus in sus”, a spus Barb Samardzich.
In contextul prezentarii conceptului pentru noul Ka, o masina ce pare sa fie facuta tot pe platforma B, ca si Fiesta, este logica ipoteza ca noul Ka sa fie produs la Craiova pentru piata europeana. Noul Ka va sosi in showroom-uri cel mai probabil in 2015, cand noua Fiesta va fi repozitionata mai sus putin in segmentul B din punctul de vedere al dimensiunilor. Niciun oficial Ford nu a confirmat aceasta ipoteza, insa ea este plauzibila din moment de conceptul pentru noul Ka are patru usi si dimensiuni apropiate de ale actualei Fiesta.
Intrebata daca noul Ka va fi fabricat in Romania, Barb Samardzich a raspuns scurt: “Nu vorbim despre locul in care vom produce noul Ka pentru Europa”.
Asadar, inca nu stim daca Ford va mai adauga pana la urma un al doilea model in uzina de la Craiova si daca DA, cand se va intampla acest lucru.
Corespondenta de la Barcelona, Spania.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu